Un an de Afiliere – eMag Profitshare

Sau partea a doua. Va urma și partea a 3-a dar după o perioadă de testare la alta platforma de afiliere.

Afilierea la emag.ro a început la fel că și celelate proiecte pe care le-am derulat.

  • Cu analiză pieței de IT &C ( produsele cele mai căutate și vândute, trends etc).
  • Cu analiza competiție.
  • Cu analiza profitabilității.

Mereu ne întrebăm înainte de a începe un proiect în online dacă a mai făcut cineva la fel și daa au fost rezultate pozitive bineînțeles. Dacă m-aș fi luat doar după ultimul aspect probabil aș fi decis să nu încep. Câteva bloguri în care rezultatul era același; nu merge, nu am avut nicio conversie, nimic. Deja eram puțin debusolat dar am decis totuși să încerc. O mică analiza SWOT făcută îmi arată că nu am nimic de pierdut. Concurentă nu era prezentă așa cum doream eu să fac.

Supriza a fost când am înregistrat primul comision doar după o zi! WOW am zis; ce înseamnă asta? Că ceilalți au făcut-o prost sau că eu o fac foarte bine?

Profit după primele săptămâni? În nici un caz. Acesta a venit după primă lună.

Dacă începeți cu gândul de a face profit de la început mai bine nu va apucați. Sincer gândirea aceasta e mai mult românească; de a scoate profit din orice afacere din primele luni; de ce? Pentru că nu există un business plan făcut, o analiza exactă a pieței și toate celelate lucruri ce trebuie făcute pentru că o afacere, indiferent dacă este în mediul online sau offline. Profitul vine în timp.

                                                                                                         Strategia de Black Friday 2012

În primul rand am avut acces la date extrem de importante de la ediția anterioară , primă organzata în România de către eMag. Chiar dacă a fost făcută în graba rezultatele au fost mulțumitoare anul trecut. Anul acesta vroiam mai mult. Pe baza datelor de anul trecut am decis să trec la o strategie în trepte de a plasa cookie-uri nu doar în ultima  zi  cat și înainte, după cum se vede în graficul de mai jos. Știam că datorită mediatizării, traficul va fi imens. Și m-am axat atât pe un trafic de calitate, pe un trafic mediu și pe un trafic ieftin.

Trafic ieftin nu este egal cu trafic convertibil. Pentru ca aceasta este marea problema in afiliere. Comentam pe blog-uri, forumuri cum ca trimitem zeci, sute de vizitatori si nu reușim sa vindem nicio ceapa degerata.  Breaking news guys : puteți sa trimiteți nu zeci ci mii de click-uri  de slaba calitate ( a se înțelegere netargetati) , cu putere de cumpărare mică si cu necultura cumpărăturilor online, vânzările vor fi înspre 0. Casnica de la Botosani tot de la buticul din colt își va lua lucrurile necesare.

Din păcate marketingul afiliat înseamnă a nu avea acces la promoții decât o dată cu toată lumea; în cazul de fata la ora 12 am aflat exact produsele la reducere. E greu să ai rezultate excelente într-un timp așa de scurt. În al doilea rand nu s-a știut după cum bine știți nici ora de începere a promoțiilor. Am înțeles idea de baza, de ce nu s-a putut. Însă dacă nu sunt în top 100 afiliați la eMag poate înțeleg de ce nu am avut și eu acces la aceasta informație. Tind să cred că sunt măcar în top 100.

Veneam deja după o săptămână de munca 18 cu 24 și a urmat și o seară albă cu updatarea și “împrospătarea” anumitor lucruri. Din păcate munca mea de 6 ore în aceea seara a fost degeaba pentru că paginile respective nu au funcționat fix când google a analizat linkurile. Bad Timing.

A doua problema a intervenit când comisioanele nu au apărut în sistem. Fără pic de date, informații vânzări totul era în ceata. Și a fost așa încă 4-5 zile. Nu vreți să fi fost în pielea mea ținând cont de sumele investite.

Ce am făcut la ora 8 fix? În primul rand mi-am luat un Apple Mac 13 un sony dsc si o carte toate de la eMag; plus  luminix mirorless de de la f64.ro. Apoi am stat si asteptat. În lipsa de date mi-a fost frica să mai fac o mișcare în plus fata de strategia inițial gândită.

Strategia a fost bună? O voi implementa și anul trecut? Din păcate nu va pot spune dacă a fost un succes sau daca a fost intr-adevar “succes”. Însă știu deja strategia pentru Black Friday 2013 😀

Cat am câștigat anul acesta de Black Friday? Pot să va spu doar că de 3 ori mai mult că anul trecut; și vorbim de profit. Au meritat cele 10 zile de stres? Da; însă pentru succes de Black Friday nu sunt de ajuns 10 zile. Nici măcar 30 de zile de cookie-uri active. Ci luni de munca. Ce am făcut greșit? Poate am început să muncesc puțin prea târziu pentru aceasta campanie specială.

O mica analiza SWOT a sistemului de afiliere eMag profitshare cat si a afiliatului Sorin Vlaicu:

Strengths 

  •  Rapiditate in solutionare problemelor . Mi se pare normal ca nu toti afiliatii sa fie tratati la fel.
  •  Reputație (personala).
  •  Rata de conversie.
  • Afilierea cu cea mai important site de IT&C din Romania
Weakness
  • Lipsa la informație.  Produsele vândute ( din fericire profitshare beta rezolvă aceasta problema), opțiunea de export ( fără o analiza a rezultatelor nu iți poți da seama unde ai pierderi și unde ai câștig) iar manual poate dură zile întregi. Analiza nu trenuie sarita niciodata.
  • Procentul destul de mare de anulari. Nu o voi face niciodată pe detectivul; nu am timp de acest aspect. Încerc să îmi canalizez tot timpul spre munca și spre rezultate. În noul sistem de vede mai clar comisioanele dublate și acest lucru iți oferă o alta imagine asupra anularilor. Singurul regret pe care îl am în cazul anularilor sunt cele 2 comisoane de peste 1000 euro anulate ( da, comisione nu valoare vanzari)
  • Bug-urile din sistem. Noroc că sunt cunoscut drept un bug men și le gasesc destul de repede.
  • Lipsa comunicării la inceput; în momentul de fata lucrurile se îndreaptă spre bine. Ajunsesem să știu când pleacă cineva în vacantă pentru că era MARE jale la rezolvarea anumitor lucruri. Lucruri ce pot fi imbunatatie printr-o simplă automatizare.
  • Lipsa motivării. Banii nu înseamnă totul.
  • Lipsa timpului. Orice lucru bine facut necesita timp.
Opportunities
  • Vizibilitate in online
  • Relatii
Threats
  • O discuție în ultimă vreme se axează la accesul pe care programul de afiliere îl are la datele, strategia, cuvintele tale care vând cel mai bine. E ușor să facă acest lucru si sa importe strategia mea; ar fi mare păcat dacă ar face-o. Nu am acuzat și nu voi acuză vreodată pe cineva fără dovezi.
  • Concurenta din ce in ce mai numeroasa si buna.
  • Bannarea

Merită afilierea în România? Acum depinde de  ce iți propui. Daca vrei sa te duci pe plaja in Thailanda si sa muncesti de acolo (vezi ca inainte trebuie sa intri in carantina si sa rezervi un sha plus hotels Bangkok. Dacă te mulțumești cu puțin atâta vei avea. Dacă ești într-un orășel de provincie și scopul tău este de a scoate un voucher emag o dată la 6 luni de zile de a-ți updata PC sau de a te da mare în fata amicilor cu unul model de Samsung ( că nu cred că ai faci bani de un Iphone 5 ), e oki. Însă dacă vrei un alt  nivel de câștig, trebuie să știi că intri în lumina reflectoarelor și că sunt foarte mulți rechini ce vor încercă să dea în tine  la cea mai mică greșeală si să iți ia locul. Și foarte multă invidie; acest lucru fiind valabil pentru orice succes.

Merită afilierea în România? Pentru mine da. În 2 ani de zile am reușit multe; și pe plan profesional și pe plan financiar asta datorită afilierii și implicit emag profitshare.

Să compar afilierea din România cu ceea ce se întâmplă afară? Prefer să nu jignesc pe nimeni. Știu doar că în momentul în care aplic și sunt acceptat la  o rețea/site de afiliere din afară în secundă doi am un affiliate manager alocatat mie. Că mai este  asignat și la alții 100 de oameni? Nu mă interesează; știu că am cu cine vorbi în caz de o problema.

În România sunt prea multe orgolii. Ne batem în denumuri, cei mai mari, cei mai buni însă destul de rar se vorbește de persoanele care au ajuns să facă rețeaua mare. Ceea ce nu știu rețelele de afiliere ( unele o fac, altele o fac mai puțin) este să aibe grija de Super-Afilati. Si ceea ce cred eu că nu înțeleg e că deja este o meserie în România, aceea de afiliat.

Bineînțeles nici meseria de social media,seo, ppc specialist nu sunt trecute in codul COR dar aceasta este alta discuție.

Bineninteles la final rămâne întrebarea veșnică? Cat câștigă Andreea Esca? Nici eu nu pot să va răspund la întrebarea aceasta. După cum este de înțeles că nu pot să răspund nici eu despre mine referitor la aceasi intrebare. Pentru că aș crea foarte multă invidie.

Însă pot să va spun că sufient încât să traiesc decent in Bucuresti și cel mai important să îmi îndeplinesc un mic vis de a călătorii cel puțin 2 ani de zile în jurul lumii. Din 27 decembrie. Low-cost bineinteles.

Citesc in aceste moment  cartea Anetei BogdanBranding pe frontul de EST  și unele  actiuni ale celor de eMag în ceea ce privește protejarea brandul lor și că nu vor să fie asociați cu anumite site problematice, le inteleg perfect: “Dacă vrei să ai reputație, nu te asocia cu parteneri care nu au nici nu sunt interesați a-și construi o reputație “.

Asta am dorit sa imi construiesc de la inceput: Reputatie. Zic ca mi-a reusit.

OFF TOPIC: Prefatand urmatorul post despre Google Grants ( care sper sa fie implementat si in Romania in viitorul apropiat si sper ca cineva de la Google sa citeasca aceste randuri ), o mica parte din castigul din ziua de Black Friday va fi donat catre 2 ONG-uir : una din locul de bastina ( Focsani ), asociatia Getica http://www.imparte.ro/Fundatii/Vrancea/Asociatia-GETICA-165 si catre http://www.gretalc.com/ ; cate 350 ron catre fiecare ONG. Asta excluzand timpul catre cele 4 ONG pentru ca optimizez conturile de Google Grants o parte pro-bono, cu ceva rezultate.

Niciodata nu stim cand vom fi noi in situatia  lor. Prefer e obicei sa donez catre ONG mai mici decat catre un ONG mai mare ce are o  putere mare de a gasi fonduri.

7 Comments

  1. Cred ca a fost un an foarte plin pentru tine. Eu te apreciez sigur in top 10 afiliati din Romania si nu neaparat din punctul de vedere al rezultatelor. Calitatea rezultatelor si munca ta se observa, pentru cine are ochi.

    Nu pot decat sa ti doresc o dezvoltare armonioasa pentru viitor si sa reusesti sa castigi suficient sa te plimbi oriunde doresti 🙂

    • Plin de munca si de rezultate pe masura muncii, da :). Daca inca nu sunt in top 5 inseamna ca mai am de munca! 😀
      Multam de urari!

  2. I love your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone
    to do it for you? Plz answer back as I’m looking to design my own blog and would like to know where u got this from. many thanks

  3. Felicitări pentru întreaga activitate – și mai ales pentru câștigarea concursului de promovare a aparatelor de fotografiat. O spun din perspectiva cuiva care administrează un blog și un forum de fotografie, însă în perioada dată nu am excelat cu vânzările (lucru la care probabil trebuia să mă aștept, având însumat pe cele două doar cca. 100-120 vizitatori pe zi). Presupun că succesul vine mult mai târziu, de la câteva mii în sus.
    Ce vă doresc – pe când porniți înconjurul Pământului – este să faceți cât mai multe fotografii reușite cu Fuji-ul recent câștigat – și, de ce nu, să ni le împărtășiți în mediul online. 🙂

    • Sorin

      Salut si multumesc de urari Luci.
      Succesul vine si cu multa munca si targetare exacta. Nu doar numarul de vizitatori conteaza.
      Deja am pornit calatoria in jurul lumii – momentan sunt prin Africa: mai multe detalii aici la http://www.kikijourney.com.
      Iar poze deja fac dar cu un Panasonic Mirror lens DMC.

  4. LuciCJ

    Wow.. nu-mi vine sa cred cate ai putut vedea – si apreciez ca ai avut curajul de a merge in destinatii unde credeam ca doar voluntarii ONU se incumeta.
    Eu imi imaginam un inconjur de tipul city-hopper (vorba ofertei de la KLM 🙂 ), si imi atrag atentia Etiopia, Cambodgia, Tibet.
    Felicitari inca o data si calatorie placuta in continuare!

  5. Dar chiar şi aşa poţi avea grijă de clienţii tăi dacă eşti inteligent. Iar cei de la eMag au fost iar cu un pas înaintea tuturor. În primul rând, nu au anunţat oficial că vor avea o Black Friday decât cu o zi înainte. Apoi nu au nominalizat nici o oră. Este un exemplu excelent de teasing: cum poţi crea suspans fără să faci mai nimic. Less is More.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Google AdWords si Afilierea - […] și articolul lui Sorin care detaliază cum a început afilierea pe Adwords cu […]
  2. Promovarea produselor naturiste in afiliere prin AdWords sau website-uri - […] Profit după primele săptămâni? În nici un caz. Acesta a venit după primă lună. Sorin Vlaicu, www.freelancersem.ro […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.