Un an de afiliere

Asta ar fi fost acum 6 luni de zile dacă as fi scris acest post când trebuia. Insa niciodată nu este târziu – post ce se suprapune si cu noul Challenge de la 2parale – Un altfel de Challenge – Fii ambasadorul 2parale in luna  decembrie. Scopul acestui post nu e neapărat câștigarea acestui titlu. Cum spuneam, postul trebuia scris din mai. Si va fi mai complex decât cerințele din caietul de sarcina 🙂

Cum a început afilierea pentru mine? Din prea mult timp liber 😀 si dorința de a nu depinde de un job cu program fix 9-17; si cu dorința de a fi liber și a munci de oriunde. Dupa un an jumate credeți ca a fost posibil? Veți vedea dacă o sa citiți tot articolul.

1. Descoperă  Poate ați crede ca am început afilierea pe Romania. Greșit – primul program de afiliere pe care l-am testat a fost zanox.com. Si am început cu ceea ce știam eu cel mai bine – travel.

Sfat : în totdeauna începeți cu un domeniu de promovare pe care îl cunoașteți cel mai bine.

2. Testează – dacă ma gândesc bine primul program de afiliere pe care l-am testat a fost clickbank. A fost o experiența nu prea plăcuta pentru ca ulterior am aflat ca metoda mea de promovare nu prea era compatibila cu clickbank. Am avut putin de suferit dar am trecut mai departe.

Sfat: citeste forumuri inainte de a aplica la un anumit program. Recomand: warriorforum.com

3. Participa (gratis) : Dupa primele 2 nereușite cu afilierea externa am început sa caut informații despre afilierea in Romania. Si căutările mele pe google m-au trimis la evenimentele organizate de către 2parale.ro. Pe vremea mea, se țineau la bucharesthubb – un loc relativ micuț dar destul de prietenos. Aici am intrat in contact cu oamenii din spatele platformei – pas cu pas, unul câte unul ca nu prea sunt băgăreț de obicei. Nu cred ca am ratat multe evenimente. Cred ca aceste evenimente trebuie sa fie baza oricărui afiliat la început de drum.

Sfat: nu fi-ti timizi 😀

4. Plătește – informația cea mai buna nu este cea gratis. Daca vrei calitate trebuie sa plătești  Am avut noroc ca primul eveniment pe online la care am participat marketing24/7  de la Sibiu a fost plătit de fostul loc de munca. Apoi la unele evenimente precum ecomtim.ro fie am plătit, fie am primit invitații.

Sfat: dacă vrei sa crești trebuie sa plătești sa ai acces la informație premium. Important este sa stii si ce sa faci cu acea informație.

5. Învață – nimeni nu s-a născut învățat sau in cazul nostru specialiști în online. Fura – nu în sensul copy/paste ci încercă sa prinzi cele mai interesante idei si sa le pui in aplicare.

Sfat: Abonează-te la blogurile din domeniul tău, înscrie-te și fi activ pe bloguri.

6. Fa-te remarcat. Ai 2 posibilități  ori înjuri pe cine trebuie și vei ajunge pentru putin timp o vedeta in online sau muncește.  Muncește si rezultatele nu vor întârzia sa apară.

Partea II – Analiza Performante

1. Generează trafic

Primul click a fost generat intr-o zi de 13. Prima actiune a venit pe data de 14, ziua urmatoare. Norocul incepatorului? Poate, insa intai am trecut prin toate fazele de mai sus amintinte. Si cel mai important nu am sarit peste nicio etapa.

Dupa cum se vede si in graficul de mai sus am luat-o pas cu pas, click cu click, vanzare cu vanzare in cazul nostru. Pe masura ce veneau si rezultatele si investitia crestea. Cred ca este clar cele 2 peak-uri – unul din ele este craciunul iar al doilea reprezinta participarea la iChallenge.

2. Încasează și reînvestește

Bun; puse în oglinda cele doua grafice – make sense – Volumul de comisioane creste o data cu traficul. Problema e ca asta nu înseamna automat si creșterea profitului. Dupa cum se va vedea in graficul următorul e un lucru oarecum fals. Doar prin  segmentare, optimizare, profitul poate creste. Si da, este o munca de sisif. Mereu de la capăt.

3. Venitul la 100 de click-uri

Un grafic ce completează ce spuneam mai sus. Creșterea nr de click-uri nu generează în mod automat și o creștere a venitului pe click. Cu munca cred ca se poate urca iar.

Probleme întâlnite după un an de afiliere și sugestii

1. Nu va bazați doar pe un singur Advertiser – cea mai mare greșeală pe care o puteți face. Unii pot părăsi rețeaua de afiliere, nu vor mai dori sa colaboreze cu tine (varii motive).

2. Nu te axa doar pe o singura  categorie de produse. Nu doar IT&C; diversifica și cu Fashion și Travel de exemplu; lead-uri de  ce nu. Când volumul de vânzări din IT&C este jos vara poți triumfa foarte bine pe Fashion unde volum de vânzări este maxim. Si lista poate continua.

3. Nu te baza pe prăjiturele. Chiar dacă la înscriere vei vedea opțiunea de cookie activ 30 de zile aceste lucru nu e adevarat în totalitate  Vedem cazul Altex care a anunțat ieșirea din sistem după care cookie-urile plasate anterior nu au mai fost active. Strategia mea de Black Friday a fost data peste cap de aceasta schimbare. Sincer aici este vina retelei de afiliere care nu are un contract ferm cu advertiseri – cookie-uril trebuie sa ramana valid   si dupa iesirea din sistem atata timp cat a fost setat – 30 de zile, 6 luni etc.

4. Nu te baza pe site-ul online. De fapt nu te baza pe nimic. In afiliere totul este relativ; ceea ce este valabil astăzi maine e posibil sa nu mai fie; regulile se pot schimba din mers. Nu știu câte site-uri prezente in 2parale au auzit si si-au făcut un Business plan. Acesta nu se face pe o luna, doua; se face pe o perioada mult mai mare. Si aici vom lua cazul Flanco – business planul meu s-a bazat pe site-ul online flanco.ro. Site ce nu a funcționat deloc timp de 3 zile. Afilierea este ca la pariuri. Pariezi pe cineva și nu vei știi dacă ai câștigat s-au nu. In cazul flanco am avut parte de un abandon și nu de un void (termen din pariuri ) și suma investiția nu se va putea recupera niciodată.

5. Comunicarea – din fericire  2parale are în echipa una din cele mai bune persoane de comunicare din Romania; si acest lucru se vede in fiecare zi. Fara comunicare nu exista nimic – doar nervi pe o parte și stres pe de alta parte – de ce s-a anulat, de ce nu merge site-ul, etc.

Ce am castigat dupa un an in afiliere:

2Parale.ro

17 Comments

  1. lover boy

    pune un printscreen cu finalizatele … ala conteaza

    • Nu pot sa pun toate informatiile publice; sper ca intelegi acest lucru 🙂

      • lover boy

        nu prea inteleg de ce , sper ca nu de rusine 🙂

        • Rusine, in niciun caz. Castig din afiliere destul de bine; am motivele mele de a nu face toate datele publice.

  2. Foarte incurajator
    Desi EU stiu ca nu se face nimic peste noapte ma descurajez uneori “dn lipsa de rezultate” …. dar perseverenta e o calitate importanta …

    • Peste noapte in niciun caz. Rezultatele incep sa apara dupa 2-3 luni. Dar depinde mult si de nisa si de puterea de cumparare pe online pe acel segment.

  3. lover boy

    E ok . Dar cand citesc articolul si nu vad rezultatele raman doar vorbele

    • Poti sa iti faci o parere – am pus venitul la 100 de click-uri; numar de click-uri; nu e asa de greu de calculat..

    • @Lover Boy
      Sper ca reusesti sa intelegi ca articolul nu are de a face cu cat castiga din afiliere ci cu faptul ca e de un an (si ceva) in afiliere. Oricum, cum ti-a spus Sorin, daca chiar vrei sa stii cat a facut, poti foarte usor sa aproximezi cu o marja minima de eroare din grafice.
      Si se castiga bine din afiliere insa trebuie sa ai nervi tari si disciplina in munca, chiar si atunci cand ai probleme cu incasarile.

  4. Statisticile sunt pe zile, pe saptamana? ROI-ul cat e?:D Pentru ca altfel nu e foarte relevant daca investesti foarte mult si castigi cat sa-ti recuperezi investitia(stiu ca nu e cazul tau, dar sa pot calcula cam cat castigi :D)

    • Statisticele sunt la nivel de luna serate. ROI e OK, atat timp cat inca imi permit sa fac afiliere si dupa un an de zile 🙂

  5. Ma bucur ca v-am gasit, Pana acum, desi sunt pe doua website-uri de-ale mele cateva reclame de la 2parale, nu m-am gandit niciodata la marketingul afiliat ca la ceva din care pot sa castig ceva in Romania.
    Am pus reclamele acelea asa…sa fie.
    Nu ma mai satur sa va citesc blogul si site-ul, este extrem de interesant si util.
    Felicitari!

    • recleme, bannerele pe care le aveti pe site trebuie sa fie targetate sau cel mai bine link-uri in text. acestea convertesc cel mai bine. Succes!

  6. Sal! Ce ma enerveaza cel mai mult la voi care vorbiti de success in afiliere este ca-mi dati impresia ca ati fost platiti sa scrieti acel articol. Ce naiba nu se intampla nimik daca puneti si voi un print screen cu contul din 2parale sa vedem si noi ca ceea ce povestiti este adevarat! Stim si noi ca e nevoie de munca pentru a avea rezultate dar … Merci

    • Robert..daca public castigurile, ori fac multa lume individuosa si concominent multi dusmani si hatter ce nu vor crede acest lucru.

  7. Am mai intrebat si pe alte bloguri: ce parere aveti de Piata digitala? Dar de celelalte programe de afiliere mai mici?
    M-ar interesa Piata digitala, dar nu prea gasesc informatii ca despre Emai sau 2parale. Sunt mai…discreti..:) …daca-mi permiteti o gluma.

    • Sorin

      piata digitala nu am testat asa ca nu imi pot da cu pararea; ca program de afiliere cred ca sunt OK si corecti..

Trackbacks/Pingbacks

  1. Un altfel de challenge: Fii ambasadorul 2Parale in decembrie! | 2Parale Blog - Marketing Afiliat - [...] - http://secretulbanilor.net/marketing/studiu-de-caz-marketingul-afiliat-de-black-friday/ - http://www.freelancersem.ro/un-an-de-afiliere/ [...]
  2. Ambasador 2Parale in decembrie | 2Parale Blog - Marketing Afiliat - [...] • Un an de afiliere [...]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *