Ronewmedia – Ziua 3

Putin cam tarziu un mic review a zilei nr. 3 de la evenimentul Ronewmedia.

Am avut privilegiul de a participa la ultima zi. Nu sunt un om de social media si nu  m-a interesat in mod deosebil aceasta conferința. Insa un tweet bine văzut – m-a dus la eveniment. Multumesc pe aceasta cale inca o data celor de la Brandient.

Evenimentul pe scurt:

Ziua a inceput cu un panel avandu-l moderator pe Lucian Mandruta. Ce a fost de retinut:

  • Televiziunea este o chestie scumpa – Poate dar si internetul nu este mai prejos. Foarte putine companii sunt profitabile iar acest lucru a durat ani de zile. Cel putin in televiziune se stie de unde si cum sa se faca bani. In online începi in proiect si nu te gandesti de unde si cum sa scoti bani.
  • Cool people don’t think about the money – ceea ce spuneam mai sus. La inceput conteaza ideea, noutatea proiectului in niciun caz banii investiti.
  • Media companies which will not adapt will die – in ghilimele bineinteles, fiind un mit.
  • The  piracy exists – atata timp cat nu exista o alternativa si la un pret decent, piratetia mereu va exista. Atata timp cat ceea ce ma intereseaza nu exista in acelasi loc ( filme, muzica, poze etc), nu vad rostul de a-mi face cont pe orice platforma diferita pentru a vedea ceea ce ma intereseaza. De asemenea exista problema continutului care este limitat in functie de tara. De ce nu am voie sa vad un documentar pe BBC? Sunt dispuns sa platesc pentru acel content..In schimb in gasesc pe torrent fara probleme..
  • The guality of the content must be realy good in order to pay for it – si mai mult decat atat, continutul de calitate trebuie sa fie constant.

Workshop Yahoo

Am fost curios sa vad prezentarea tinuta de catre competitorul Google – Yahoo. Vorba vine competitor, cel putin pe piața  de online din Romania, unde Yahoo cred ca are sub 2%, cel mult.

  • In Romania pe Yahoo.ro sunt un billion de impresii lunar.
  • The better targeting, the better performance. Setarile sunt cele mai importante la orice tip de campanie online , fie ea pe Facebook, Google Adwords sau adCenter. Iar majortitatea companiilor ce vor si lucreaza pe cont propriu si nu apeleaza la un consultant, pierd cel mai mult. De fapt, castiga foarte putin.
  • Tot legat de targetare – the right message – the right user – right time.
  • CTR is dropping – acesta a fost un grafic interesant ce arata ca rata de click pe anunturi scade de la an la an. Si nu din cauza ca sunt prost facute de la an la an ci din faptul ca user-ul stie ca sunt anunturi, le-a vazut de mai multe ori si nu mai este interesat de ele.

Următorul Workshop – si cel mai interesant a fost tinut de catre George Frangakis – Busines UnitDirector ForestView.

Sper sa găsesc prezentarea deoarece am stat cu ochii mai mult pe prezentare decat sa notez ce s-a spus. O prezentare cu studii de caz concrete si cu masurile  luate  in timp real pentru a imbunatatii acele campanii. Ce am inteles a fost ca nicio campanie nu este facuta bine la inceput. Pe baza datelor obtinute in primele zile de rulare se iau cele mai importante decizii de schimbare in ceea ce priveste strategia, layout-ul si poate retargetarea.

  • For better results, make it simple, a more direct aproach. Nimenu nu zice sa faci, de exemplu, newslettter, pentru fiecare persoana in parte dar cel putin produsele sa fie targetate pe varsta, sex si cel putin 1-2 interese.
  • Remarketing – este noul trend, noua unealta ce ne ajuta pe noi, oamenii din marketing sa retargetam cat mai bine. Un studiu de caz a fost pe un mail targeting – un user ce a abandonat cart-ul a fost retargetat de 3 ori, sau mai bine spun bombardat cu 3 mailuri consecutive, de oferte in privinata produsului dorit. Rata de deschidere scadea constant de la 20% in timp ce rata de  conversie era in jurul valorii de 15-20%. Ati spune ca e putin. Decat deloc este excelent.

Prezentarile din sala principala au fost in majoritate prezentari de produse/tool-uri dezvolate de catre companiile speak-erilor invitati. Inteleg ca acesta a fost motivul pentru care au fost invitati insa marea majoritate a prezentarilor au fost extrem de tehnice si lipsite de culoare.

Ce nu mi-a plăcut:

  1. Locatia: un asemenea tip de eveniment ar fi trebuit tinut intr-o locatie pregatita pentru un eveniment de asemenea anvergura. Biblioteca Nationala de-a abia fusese deschisa de cateva saptamani si totul nu era pus la punct.
  • Locatia pentru panel-uri : fiind intr-o sala open space, a fost extrem de multa miscare continua, flux de oameni ce intrat si ieseau. Intr-o sala inchisa acest lucru nu ar fi fost posibil.
  • Gluma proasta a lui Dragos Stanca – invitatul de la BBC trebuie sa plece sa prinda avionul iar gluma a fost : dar de ce nu mai stai, pentru bautura si prostitute. Extrem de deplasata.

Ar fi meritat cei 10 0Euro pe  zi cat ar fi fost conferinta in mod normal pe o zi? Pentru mine nu, ca nu sunt om de Social Media. 100 euro pentru o conferinta de PPC/SEM cu siguranta.

Social Media din punctul meu de vedere reprezinta doar o poveste. Povestea brandului, a produsului, doar de expunere a continutului. Nu si de vanzare.

Vinde Social Media..poate dar foarte putin la sumele de promovare iar rata de conversie este extrem de mica. Doua exemple – in ce situații am cumparat ceva promovat prin SM:

Twitter :  invitatia la Ronewmedia obtinuta prin acest canal- si aici revenim la right user si right time. Insa pe twitter tu esti cel ce alegi pe cine sa urmărești. Deci rata de conversie ar trebuie sa fie mai mare.
Facebook  : un anunt despre o carte. Mesajul trimitea de fapt către un  video pe youtube.. Targetarea as punea spune ca era destul de proasta..cartea  Poveştile unei inimi. Lecţii de viaţă şi de iubire pentru fetele single  ..deci nu ar fi trebuie sa fiu cuprins in aria de targetare. Poate s-au gandit ca am prietene single si sa le-o fac cadou. Ceea ce se va si întâmpla.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.