Google Engage
Evenimentul cu nr. 2 a avut loc pe 27 martie la Hotel Novotel din Bucuresti. Din pacate nu am fost prezent la primul eveniment organizat de catre Google Romania sub egida programului Google Engage.
Ce este in primul rand Google Engage : un program oferit de Google pentru agentii dar si pentru consultanti/freelanceri prin care se doreste ajutarea acestora de a oferii servicii de publicitate online.
Dintre beneficiile in a fi in programul Google Engage as mentiona :
- Cupoane AdWords gratuite.
- Ajutarea clientilor in sa-si dezvolta afacerea folosind cupoanele gratuite pentru publicitate AdWords.
- Materiale de marketing.
- Materiale gata pregatite de informare a clientilor si pentru a-i informa si a-i atrag.
- Suport Program & AdWords.
- Instruire dedicata.
- Cursuri si tutoriale online speciale.
Prima parte a prezentarii l-a avut ca drept speaker pe Rares Rusu -Marketing Manager – Google Romania.
Câteva aspecte prezentate:
- In momentul de fata sunt inregistrate 400 de agentii in program din care doar 150 sunt active. Adica au distribuit vouchere si contractat clienti pentru promovarea online. Ma surprins placut numarul mare de agentii din program insa procentul celor active mi se pare destul de mic.
- Google+ va fi integrat in platforma Google Engage astfel incat agentiile si profesionistii in online sa intereactioneze mai usor intre ei ( si la nivel global)).
- Focus pe calitate nu cantitate. Nu are rost sa folosesti zeci de vouchere pentru deschiderea a unui numar mare de conturi ca apoi sa nu existe timp de optimizarea acestora
- Piața de online din Romania este diferita si prin acest aspect se intelege mica. Atât la nivel de spending/buget cat și la numarul de companii ce isi fac reclama pe Google.ro
- Bugetul mediu lunar pe cont Adwords la nivel de Romania este de doar 500 euro ( peste 50% din conturi încadrându-se in aceasta categorie). Mi se pare destul de putin. Bugetul administrat de mine ( personal) se ridica la peste 3000 de euro/luna iar al firmelor reprezentate acesta sare de 7000 Euro/luna. Vorbim insa de companii din străinătate.
A doua prezentare a apartinut Martin Gaubitz de la www.e-wolff.de si a avut ca tema cum sa atragi clienți.
Câteva aspecte prezentate:
- “Be visible ” prezenta ta in online trebuie sa fie atat la nivel online ( promovare etc) cat si la nivel offline ( prezentări, evenimente).
- Cold-call – este foarte important si este o metoda eficienta contactarea viitorilor clienti telefonic.
- Oferirea de beneficii în abordarea clientilor noi – audit gratis/fara set-up fee/diferite modalitati de taxare.
- Toți clienții sunt egali. Trebuie sa comunici la fel ( ca mod de abordare si timp) la fel cu toti indiferent de bugetul alocat de fiecare în parte. Cel de investeste 100 de euro este la fel de valoros precum cel ce investeste 10.000 Euro.
- Un specialist are în administrare un număr de 10-15 clienți. Acum însa depinde și de volumul si mărirea campaniei însa mi se pare cam mult de om. 10 conturi medii ar fi ok.
- Informarea corecta a clientului în ceea ce priveste beneficiile Adwords dar si aspectele precum rezultatele. Acestea vor apărea în timp ( de la 4-6 saptamani)
Următoarea prezentarea a fost a lui Tudor Marian – Online Media Associate at Google.
A fost și prezentarea ce m-a interesat cel mai mult si am avut asteptari mari. Din pacate prezentarea a fost la un nivel mediu/începător a programului Adwords.
Câteva aspecte prezentate:
- Totul pleacă de la structura și setarea contului. De la buget, locatie,distributia reclamelor – search sau display. Cu cât contul este structurat mai bine cu atat rezultatele sunt mai bune. Un alt aspect pe care l-a spus Wolf s-a referit la acest lucru – 9 din 10 conturi ce sunt administrate de către individual si nu de catre specialisti in domeniu sunt setate prost ceea ce duce la rezultate proaste. Sfat : Chiar dacă Google recomanda unele setări, unele fiind puse ca default cel mai bine e sa testați și sa nu ascultati mereu de Google.
- Segmentarea cuvintelor cheie – ideal grupate în adgropuri cat mai relevante in ceea ce priveste cuvintele cheie. Chiar dacă acest lucru presupune volum de munca în plus, rezultate, rata de conversie este mult mai mare.
- Anunțurile nu se opresc ci se rescriu/îmbunătățesc. Nu sunt 100% de acord cu acest aspect si aici ma refer la oprire. Odată rescrisa istoria anunțului se pierde si astfel nu iti pot da seama ce anunt a functionat mai bine. Sfat : opriți sau derulați în paralel acest 2 anunturi si dupa o perioada optima de rulaj ( o luna minim) opriti anuntul cu CTR/Conversii slab.
- Modul de folosire a Keywords Inseration.
- Setarea licitării – CPC ( Cost pe Click) vs CPA ( Cost per Action). Rezultate apar de asemenea in timp, dupa 2-3 săptămânii iar în cazul alegerii variantei CPA, costul pe clikc scade. Sfat : testazi ambele metode. In unele cazuri prima varianta poate funcționa mai bine.
Ultima prezentare a apartinut din nou lui Norbert Simionescu – Account Strategist AdWords – Google – despre Website Optimizer.
Au fost prezentate aspecte tehnice acele acestui tool oferit gratuit de către Google.
Concluzii finale :
Cum spuneam si la inceputul postării nu am termen de comparatie cu prima editie, insa aspecte pozitive:
- Organizarea fără cusur a întâlnirii si fara probleme ( sunet, slide-uri etc).
- Speakeari si temele alese. Foarte tânăra echipa Google Romania.
- Si nu in cele in urma hostess-uri:P dar si cadourile oferite de catre Google Romania.
Aspecte negative:
- Publicul. Prea multa vânzoleala în sala in timpul prezentarilor. Inteleg ca esti sunat insa nu trebuie neaparat sa ieși de la prezentare in timpul lor.
- Targetarea. Cel putin eu am înțeles ca acest eveniment e destinat in special specialistilor in SEM/Online in general. Insa in sala au fost trimisi reprezentați ai agențiilor ce aveau un alt background de la copywritteri, web-designer etc. Chiar in spatele meu am auzit la un moment dat întrebarea : Ce e acela tracking conversion.
- Nivelul putin scăzut al prezentarilor si aici ma refer la faptul ca informatiile oferite au fost la nivel general, de baza – și aici la refer la Google Adwords in special.
Aștept cu nerabdarea urmatoarea intalnire si sper la o targetare mai buna : poate seminarii mai restrânse ca tema si audienta.