Freelancer vs Agentie Publicitate online

Acest articol nu isi propune sa puna intr-o lumina mai buna vreo una dintre parti – agentiile de marketing sau freelancerii. Voi incerca sa fac o analiza, care sa va ajute in final sa va raspundeti la intrebarea: Ce este mai convenabil pentru proiectul meu: sa angajez o agentie de publicitate online ori un freelancer, pentru o campanie pe Google Adwords Romania.

 

1. Contactul

In primul rand contractand  un freelancer, veti contracta o persoana si veti stii cu cine o sa lucrati. Contractand o agentie, veti cunoaste un manager, dupa care veti fi “pasat” catre persoana care se va ocupa de dumneavoastra. Dezavantajul…? Mai multe persoane de contact – mai multe idei in contradictoriu si mai mult timp pierdut.Pro Freelancer.

2. Cost

In ceea ce priveste costurile, angajand un freelancer pentru un proiect veti plati mai putin decat unei agentii interactive. In primul rand o agentie are costuri mult mai ridicate (sediu, angajati auxiliari, taxe si impozite mai mari de platit, chirie). In timp ce un freelancer nu are de platit decat impozitele catre stat. Asta nu insemna, insa, ca munca va fi mai prost realizata de catre un freelancer. Un pret mai mic nu inseamna un serviciu mai prost oferit. Pro Freelancer.

3. Servicii  adiacente.

Aici avantajul este de partea agentiei. Un freelancer, in mod normal este perfectionat pe un anumit domeniu. SEM – cazul meu si a altor persoane din search marketing. Daca clientul doreste si servicii precum – SEO, web design, etc., atunci freelancerulva trebui sa apeleze la alte persoane si implicit va segmenta si profitul . Pro Agentie.

4. Marimea proiectului.

Pentru un proiect mare, cu un volum de munca mare si un termen scurt de finalizare, ideal este sa contractati o agentie. Freelancer-ul este limitat din punctul de vedere al timpului. Avand si alte proiecte ii va fi mai dificil sa termine la timp un proiect de o asemenea anvergura. In timp ce o agentie specializata, cu mai multi angajati, poate redistribui sarcinile mai eficient.Insa, acest lucru nu inseamna ca munca facuta intr-o agentie va fi mai buna decat cea facuta de un freelancer. Probabil va fi la acelasi nivel. Pro Agentie.

5. Flexibil

Freelancer-ul. Agentia are probabil un program de munca de la 9 la 17 sau cel tarziu pana la 18. Orele suplimentare probabil se taxeaza si asta insemna cresterea de costuri pentru proiect.Freelancer-ul, in schimb, nu are un program fix de lucru. La campaniile dumneavoastra, pe Google Adwords, se poate lucra atat la prima ora a diminetii – 5 – cat si dupa programul obisnuit de lucru al agentiei. In cazul in care apare o situatie nepravazuta, aceasta poate fi rezolvata imediat, indiferent de ora. Pro Freelancer.

6  Birocratie

Nimanui nu ii place birocratia, semnarea si utilizarea a zeci de coli de hartie inutil. Ca agentie, acest lucru este cam greu de sustras. Orice modificare de contract si act aditional presupune munca in plus si hartii peste hartii de semnat.
Ca freelancer, bineinteles ca va exista si un contract, dar orice schimbare poate si facuta si verbal trecand peste partea cu contractele aditionale. Avantaj Freelancer. Pro Freelancer.

8. Cazuri exceptionale.

Orice se poate intampla. Accident de munca, imbolnavire, calculator defect. Ca freelancer, daca acest lucru se intampla nu exista cine sa te inlocuiasa si sa iti continuie munca.Intr-o agentie acest lucru este posibil, bineinteles daca exista mai mult de o persoana pe acelasi post. Pro Agentie.

Asadar la final avem un rezultat de 4-4. Desi aparent nu este cea mai usoara hotarare de luat, probabil ca bugetul va fi cel care va va ajuta sa va decideti.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.